فلاور باکس

  

 

نوع دیگر ماهی فلاور هورن فلاور باکس است که گفته می شود با جفت خوردن ماهی تگزاس و پرت خونی بوجود آمده است البته احتمال جفت خوردن فلاور هورن که خود یک ماهی ترکیبی است با پرت خونی هم وجود دارد.

ادامه مطلب ...

فلاور

 

فلاور هورن یکی از زیباترین ماهیهای آب شیرین است که نسبت به سیکلید های دیگر قیمت بالایی دارد فلاور هورن دارای گونه ها ورنگ های متنوعی است برای هر چه زیبا تر شدن رنگ فلاورها میتوانید انها را با غذا های زنده و کاهو واسفناج تغذیه کنید که رنگ ماهی شما را زیبا تر میکند همچنین میتوانید از غذاهای رنگدانه که برای رنگ دهی به بدن ماهی ها مخصوصا فلاور ساخته شده استفاده کنید . 

 

        

 

       

ادامه مطلب ...

پرت

  

 

 

                       

 

دو گونه از سیچلاید ها وجود دارند که پرت سیچلاید نامیده می شوند. نوع ارجینال و اصلی ماهی ای سبز رنگ است که از رودخانه ی آمازون و اورینکو در آمریکای جنوبی می آید. نر ها تا 30-40 سانتیمتر رشد می کنند. نام این ماهی به خاطر دهان بزرگ و طوطی وار آن است.این ماهی کمتر مورد توجه قرار گرفته و بسیار کم تکثیر شده است.

ادامه مطلب ...

اسکار

 

 

 

 

نام گروه ماهیان : cichlidae
نام خانواده: سیکلیده ها
نام ماهیان : اسکار
طول حداکثر: 45 سانتی متر
سطح شنا: تمام سطح آب
مکانهای جاگیری :میان تخته سنگهاو گیاهان آبزی
نور مناسب:
روشن ، بدون تابش مستقیم آفتاب
همزیستی: سازگار با همنوعان خود و ماهیان نسبتاً بزرگ
تغذیه: غذای زنده و گوشتی منجمد و خشک شده
خصوصیات فیزیکوشیمیایی : دما 25درجه سانتی گراد - سختی آب 15-10 درجه - P  

رفتار و نوع تولید مثل : تخم گذار، اسکار ماهی بسیار کنجکاوی بوده و تا حدودی دست آموز است و غذا را از دست صاحبش دریافت کرده و همانند سگ ها میتوان آن ها را با دست نوازش داد. اسکارها جزو بزرگ ترین ماهی آکواریومی آب شیرین هستند.

ادامه مطلب ...